Friday, June 17, 2011

keputusan yg sgt sukar dlm idop

apabila kite susah org nasihat kan doa dan minta pada Allah...yes itula yg aku amalkan di kala aku kesusahan dan kesedihan...hari2 aku berdoa dan minta pd Allah..kire x jemu2 selagi usaha aku tidak tercapai...akhirnye segala usaha yg aku lakukan telah di makbulkan oleh Allah...sekali dtg rezeki tu sgt la melimpah ruah..yer aku sgt percaya Allah tidak letak kan kite sentiase di bwh.hidup di dunia ini ibarat sebuah roda kadang di bwh dan kadang di atas..setelah ape yg aku alami selama setahun umpama idop aku sentiasa di bwh...maslah yg aku hadapi dtg sekali menggunug...mg hidup aku sgt la huru hara..xtau nak mengadu pd siapa tym tu...pelbagai dugaan idop yg aku trpksa lalui...sgt pedih sgt down sgt terseksa sgt tertekan sgt2 la yg negatifnye ble kite berade dibwh...ble xde org disisi tuk bg smngt lagi la aku trtekan..tp sume tu ak face dgn positif dan dgn tabah...aku hanye redha pd Allah aku berdoa dan berusaha tuk yg terbayek..mmg x putus2 usaha yg aku lakukan...
now aku rse segala usaha dan doa aku lakukan telah dimakbul oleh Allah...rezeki yg diberi oleh Allah sgt la melimpah ruahnye..aku trpkse mmbuat keputusan yg terbayek bg aku tidak menyesal ng segala kptsn yg telah aku pilih...aku trpkse pilih 2 jalan yg sgt terbayek bg aku tuk future aku...tym2 ni la my application for mara approve after 1 week aku di offer job...aku sgt tertekan..sdgkan aku mengharap kan my mara approve dulu b4 aku dpt offer job...tp ni aku dpt offer job dlu baru la mara approve..aku x sangke and actually aku sgt gv up ng mara..cz aku sangkekan yg aku xkan dpt..cz peluang sgt tipis..and aku trs pilih jlnb tuk kerje je...tbe2 after 1 week kje mara pn call kate da lulus..ya Allah keape la tuhan duga aku begini..aku sgt confuse skunk nie...walhal aku da sgt cmfrt ng job aku skunk..staff sume ok..environment sgt best...keje pn bnde yg aku minat...dpt rumah pn best..housm8 yg best..sumenye best2 je...tehn aku trpkse pilih skunk mane 1 yg aku harus pergi..aku hanye ade 2 hari je ag tuk wt keputusan b4 aku outstation ke jhr nx week...pergh mmg aku sgt runsing..so aku perlukan sgt opinion org ramai tuk wat kptsn yg sgt bert bg aku..supaya aku x nyesal ng segaa kpstn yg aku wat...btw tenkz pd kwn2 like ena aida emy n ros yg sket2 ade bg opinion kt aku n sedar kan aku n kuat kan smngt aku...tenkz pd parents gak n unty aku yg ade bg opinion n idea...x lupe gak tu my lovely sister along yg sentiase support keputusan aku...now aku perlu ag solat istikharah tuk mendpt petunjuk dri Allah...hope aku akan mendpt kptsn yg btl2 terbayek bg aku...emphhhh :S

0 kritikkan:

Post a Comment