Friday, July 22, 2011

2nd outstation - ipoh !!!!

DATE : 18th - 22th July 2011
VENUE : Perak Darul Ridzuan

18/7 - kali ni trip 4 org again gandingan mantap dari kak umm kak mar kak roha and me...830 berkumpul di ofis transfer brg2 dlm keta kak umm...amek lappy and pdt kat ofis...then sharp 845 move gerak pergi breakfast area2 kd jer...then g petrol station full tank tym and beli tpup everything and sesape nak mmbuang dipersilakan...after dat we r move to bidor and tapah..doin our job today...di bidor sempat mmbeli belah smntre tggu 2nd cmfm...after done and finish everything our work we move to ipoh and kali ni kami chekc in 5 days 4 night di fair park hotel ipoh..kali ni xyah tukar2 hotel cz kami bekerja hanya area yg berdekatan shj !!! lepak2 on9 bagai then 8pm kuar dinner dekat area2 ipoh...mlm ni my menu is nasi goreng cendawan...best !

19/7 - seawal jam 9am..eyh awal ker ??? ktorg berempat seperti biase breakfast dlu kat htl amek energy konon2nye...mmg melantak x hengat la...xde la best mne breakfast kat fair park tu tp dsbbkan napsu yg menggoda waa x ley thn beb...hahahaha...then grk today me n kak roha ke sg.siput and kak umm & kak mar ke kuala kangsar...today best cz variance x byk and x byk prob sgt sume ok so kami ber4 dpt abes kan kje awl and kami terus grk smbung kje ke pengkalan..ikut jadual suppose pengkalan ktorg cvr on friday tp sbb friday kami nk grk awl and alang2 kje da abes awl rini ktorg trs move ke pengkalan...kami sesat barat ke pengkalan anseb la aade hp yg sgt bermakna ade cz ade gps yg sgt mmbntu perjalanan kami...kat sdg 2nd cmfm ktorg dok pekena mee rebus pengkalan yg sedap katenye...mmg terbayek...then rini abes lewat sket around 715 baru ktorg setle..kat pengkalan tu ade 2 bdk praktikal..hahaha poyo je dress up da ala2 boss tp cm x ley wat kje je..bengang kami berempt...sgt2 !!! :P

20/7 - today kami lewat sket 930 bru trn breakfast sbb hari ni kami ke bercham and dua ag ke kampar..so dkt so kami amek peluang bgn lmbt and breakfast lek2 je...sgt puas ati k ble outstaion wif kak mar kak umm and kak rohaa...best sgt sempoi k...cool la mereka ni...sosial jgn ckp la...mmg x hengat laaa...then today kami berjmpe dgn owner cina so merka mmg da prepare dri awal..mmg sgt sng and mmdhkan kje kami today...beza la ble org mlyu and org cina punya kje aku dpt lihat perbezaan yg sgt ketara disni...variance biase2 je laa...ape yg best owner bru amek keta myvi bru and kami dpt nek keta myvi brunye tuk pergi lunch...hehehehe...tp xley bla yg kt kampar siap dpt mkn dominos derr..manaci...ishh..mane x nye owner kakak Dato so mmg gosok abes la kannnn...xpe2 !!!!

after work setelah dirancang dri awl yg konon2nye kami nak menonton wyg pd hari rbu yg konon2nyemurah la kan..then teruja nk tgk flat 3 A yg digembar gemburkan kononnye seram glr...so kbtln today kami da abes kje awl so kami move to jusco ipoh..kami smpi di jusco sekitar jam 5pm..terus grk ke tgv pd jam 505 muvee pkl 5pm..so belasah kan je dok tgk muvee 5pm...ape yg klakrnye konon nye promotion rabu kan..hengat kan murah skali smpi kaunter sorg rm9..serupa tgk kt kl je kakak2 ni dok bising kat kaunter...org tu siap ckp ni promosi da biasa rm11...hahaha..lawaknye cm ktorg x pernh tgk muvee plak kannn...kl ag murah la derr...serupa je g tgk kat pavi or cineleisure kannn....ag berbaloi2...tp xpela naseb tgv ni memuskan hati kami...sbb ala2 baru gitu..msk bilik no 3 agak sunyi x rmi mane pn tgk sbb weekdays kot kannnn...
so bermulala adengan seram2 berlaku disni...aku rse aku byk gelak dri menjerit...xtau nape aku gelak sbb kakak2 ni sgt kalkar la weyh...xley bla dorg ni bley thn gak jerit weyh...tp aku brani ranking tinggi gak la cte ni...kre ade kualiti gak la...tipical melayu tu yes mmg ade laaa...ni kisah ala2 NURIN JAZLIN...budak yg kne rogol teruk glr then smpi mati sume tu kannn...mmg kesian la...ntah laa korg kalo ade peluang and duit berlebih bley la tgk cte nie...best je bg waaa....
then xabes2 kakak2 ni dok usik2 aku kan..sbb dlm cte ni adela byk part dok nyanyi bnde sme...aku ni plak bapak penakut kan..xabes kat hp dorg text aku..then kol kat htl pn dok kaco aku ag...uishhhh gigil waa derr !!!


"satu satu fatin sayang mama
dua dua mama sayang fatin
tiga tiga sayang semuanya
satu dua tiga sayang sama2"
lebih kurang cmtula la gu dia
seram seyh nyanyi smbil men teng2 !!!
:D

abes tgk cte dok pusing2 kat jusco tu..then otw blk jmpe kedai berger...stop kejap pekena berger oblong mlm ni...best glr sbb oblong special dia rm3.60 je pn...mmg special glr la siap letak read bean bagai sume...pergh lazat2 !!! mlm ni aku tinggal sorg cz kak roha g jmpe ngenggg skandalnye so aku dikaco oleh kakak2 ni ag...mmg aku x dok blk aku la dok melepak blk dorg la smkpi kak roha blk...naseb kak roha blk bwa kfc...dok melantak la kami atas katil mkn kfc !!!

21/7 - as usual 930 bru trn breakfast...tym siap2 tu ka roha da esan kte nk g ni jmpe duda ni...hahahah..duda muda ag..xley bla der...aku cm baise lek2 la konon2nye cool la kann...so after breakfast mereka antar kami ke medan gopeng...masuk2 je pergh gugur jantung waa derr...bapak ensem glr duda ni der...sumpah der mmg taste waa derr....dala masuk2 je dia bg salam kot ag la gugur jantung waa...after letak beg kat blkang waa nmpk kopiah ng sejadah ag...ag la gugur jantung...then dok lyn cstmer alah2 soft spoken gitu...mmg x keruan la spnjg aku wat kje tu...waa siap curik2 amek gmbr dia tu...ktorg berpeluang gak la berborak berdua tym kak roha keluar jap on the phone...first soaloan dri dia...siapa name yer sbb x pernh tgk sblm ni...aku mmg menggeletis la tym tu kannn...hahaha..byk gak yg ktorg borak kan...kak roha borak lme plak kannn...ble kak roha msk je terus dua2 senyap...aku siap amek name card dia tu weyh....tp abes kat situ jelaaa....blk nek keta kak roha dok hapdate la ng kak umm ng kak mar pasal perangai aku td...
hahaha then ktorg blk hotel sume dok blasah tdo x hengat la kannn..smpi 730 bru gn..siap2 and terus gerak g dinner...mlm ni aku punye menu nasi goreng ikan rebus...jz kak roha jer nasi goreng udang..cz dia sgt fanatik ttaksub ng udang..xbesar2 plak udang dia kan..tp quit murah la mkn kat ipoh nie....after dinner ktorg pusing2 jln kat area2 ipoh nie...cz mlm last kan esk nk blk daa...

22/7 - hari ni smngt bgn awl and nak abes kan keje awla sbb sume x saba nak blk...hari ni kami berempat ke batu gajah..suppose divide 2 batu gajah and pengkalan tp dsbbkann pengkalan ktorg da setle kan awal2...so batu gajah pn xde prob sgt...owner mmg bapak sombong glr eve mke cun melecun pn der...kat sni jmpela plak khalid jamlus kan parking betul2 sblh keta ktorg...xdela hensem mane pn..so so jela...hahahah...today kje sgt best sbb 4 org kannn...cool la dok usik mengusik...then ktorg move gerak blk...dok stop beli limau bali and jambu sume...then stop ag kat rnr tapah tuk lunch...nek keta aku trs tdo smpi la kat kd...sedar2 da msk parking kat ofis pn..smpi ofis aku trs amek kunci kereta and gerak blk seremban !! :)

btw best sgt trip kali ni...sbb gandingan kali ni sgt mantap sgt cool sgt sempoi...so kje xdela stress sgt...mmg x stress la...so blk ofis dok tlg mereka wat report la plak kot..tu sume kje2 sr officer la aku as usual dok melepet jela kat ofis...hahahahah....

0 kritikkan:

Post a Comment